Pytania o technikę gry

- skale, akordy, interwały, tabulatury itd.
_SpectatorQL_

Pytania o technikę gry

Postautor: _SpectatorQL_ » 22 stycznia 2016, 18:14 - pt

[Temat zginął wraz z odświeżeniem forum, nowego wstępu rzeźbić mi się nie chciało :P. Gwiazdką oznaczone są pytania nowe, o których zapomniałem poprzednio. Dale, bazi0k, dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.]

Na gitarze gram od roku. Od około pół roku ćwiczę regularnie z metronomem, ale mam pytania odnośnie techniki grania.

1) Prawa ręka: jak grać równo naprzemiennie? Kiedy ćwiczę z metronomem w miarę zwiększania tempa zwiększa się też niedokładność, co potrafię usłyszeć i wyczuć, a jeszcze gorzej słychać to na nagraniach, zwłaszcza jeżeli gram w triolach i szesnastkach. [Rozwiązane - dzięki Dale]

2) Prawa ręka: czy istnieje fizyczna bariera szybkości, za którą moja ręka nigdy nie wyjdzie? Czy może ma to związek z tym, że robię coś źle? [@up]

3) Lewa ręka: jak zwiększyć siłę palców? Głównie chodzi mi tu o mały palec, ponieważ nie używam go zbytnio, ze względu właśnie na to, że nie wyrabia, i nawet po krótkiej chwili ma już dość, szczególnie w połączeniu z palcem serdecznym.

4) Lewa ręka: czy grając coś w stylu 7 9 10 9 | 7 9 10 9 | ... lub pochody chromatyczne, czy mam odrywać palce po zagraniu dźwięku, czy mam dalej je trzymać na gryfie, aż do czasu kiedy będę wracał?

5) Jak poradzić sobie z równoczesnym graniem i śpiewaniem (oprócz ćwiczenia w żółwim tempie)?

6*) Prawa ręka: czy kostkę mam trzymać luźno, czy mocno? I czy jej grubość/materiał/kształt ma wpływ na kostkowanie, czy jest to tylko kwestia innego dźwięku i komfortu gry?

7*) Prawa ręka: czy kostkować powinienem z nadgarstka, z palców, czy z obu równocześnie (przy maksymalnym zrelaksowaniu obu)?